Arxiu de març, 2014

EXPOSICION MEDITERRANEO

A mediados del primer milenio antes de Cristo, en las costas orientales del Mediterráneo se generaron nuevas concepciones del mundo que han sido esenciales en el devenir cultural europeo. El cuestionamiento de la necesidad de los dioses para descifrar los enigmas del cosmos; la organización de ciudades alrededor de un espacio central común –el ágora o el foro– como lugar favorable al encuentro y al diálogo, y una nueva consideración de la persona que sustituye la fuerza del guerrero por la fuerza interior del filósofo acontecieron en el mundo grecolatino antiguo. Estas ideas permitieron establecer una nueva relación entre hombres y dioses, y entre los propios hombres, buscando a veces puntos de encuentro y revelando secretas admiraciones mutuas en vez del sistemático deseo de destrucción.

Comments Sense comentaris »

El dissabte farem un recorregut pels parcs que es troben al costat del mar des del Parc de la Ciutadella fins el parc de Poblenou.

Comments Sense comentaris »

Egy

Egy 1

Ádám Lukács és un fotògraf que retrata instants. Instants que evoquen a uns sentiments, a un abans i un després, no a un temps immòbil i estàtic. L’exposició “Egy” conté diverses imatges, però essencialment estan guiades pel mateix estat d’ànim. Totes les imatges reflecteixen “UN” mateix concepte. “Egy” significa “un” en hongarès.

Ádám lukács (Kolozsvár, 1975), hongarès, fa quatre anys que resideix a Barcelona. Abans, ha viscut a diverses ciutats hongareses i també als EUA. Des del 2008 realitza múltiples exposicions a Hongria. A partir de la seva arribada a Barcelona el 2013 exposa, entre d’altres a: sala Cotxeres del Palau Robert, el popular “3000 Portes” al Pati Llimona (inaugurada per Màrius Serra), Centre Cívic Folch i Torres i, ja en el 2014, al C.C. Drassanes. Els seus treballs han rebut nombrosos premis, entre ells el de l’Institut Hongarès de Cultura i Lectorat de Berlles Arts (2012).

Comments Sense comentaris »

Poema visual, Joan Brossa, Jardins del Velòdrom

C234x184_a_brossa 
Una letra A entera, una destruida y varios signos de puntuación como paréntesis, puntos, comas o interrogantes, son los protagonistas de este enorme e impactante poema visual que el maestro Joan Brossa instaló en 1984 en los Jardines del Velódromo de Horta de Barcelona. Esta gran escultura visual es en realidad una profunda reflexión sobre el recorrido que va de la vida a la muerte, y se ha convertido en el reclamo indiscutible del Parque Joan Brossa.  

Comments Sense comentaris »

Colita, perquè sí!

 De l’11 de març al 13 de juliol de 2014. Exposició dedicada a una de les artistes més destacades de la fotografia catalana contemporània. 

COLITA, sobrenom d’Isabel Steva Hernández (Barcelona, 1940), és un dels referents indiscutibles de la fotografia catalana contemporània. Directa, intel·ligent, sensible, compromesa, crítica i sense prejudicis, la seva producció es pot definir, més enllà de l’estètica, per la seva implicació en el temps que li ha tocat viure.

La seva obra, allunyada de l’artifici i de tota pretensió artística, no és simplement un document de la realitat, sinó la projecció de les seves experiències i opinions, i conforma un corpus visual que recull mig segle de la nostra història recent.

Amb l’exposició «Colita, perquè sí!», comissariada per Laura Terré, la Fundació Catalunya – La Pedrera presenta la primera retrospectiva dedicada a Colita amb un ampli recorregut per la seva trajectòria vital i creativa que revisa els diversos itineraris del seu arxiu ingent: des del món del flamenc a la lluita feminista, el cinema, la Nova Cançó, la Gauche Divine, el món de l’espectacle o la vida a la seva ciutat, Barcelona; tot a través de la seva mirada carregada d’intenció i humor.

 
Exposició fotogràfica de Colita a La Pedrera: Gitanes pentinant-se
Exposició fotogràfica de Colita a La Pedrera: Romy a Metamorfosis de Jacinto Esteva
Exposició fotogràfica de Colita a La Pedrera: Terenci Moix, 1970

Comments Sense comentaris »

Ja podeu escoltar el nostre programa de ràdio a la web de RADIO SARRIÁ http://www.radiosarria.cat/#/programa/olla-barrejada

Comments Sense comentaris »

Reobre el recinte modernista de Sant Pau amb tres setmanes de portes obertes

L’antic Hospital de Sant Pau, construït per Lluís Domènech i Montaner entre 1902 i 1926 i declarat Patrimoni Mundial de la Unesco el 1997, mostra de nou el seu esplendor. Després de gairebé 80 anys d’ús com a centre hospitalari, amb les consegüents reformes destructives per al patrimoni modernista, i després de 4 anys d’obres, l’espai reobrirà amb una cara neta el dimarts 25 de febrer. A partir de llavors, i fins al 17 de març, veïns, visitants i turistes podran accedir-hi gratuïtament.

Comments Sense comentaris »

 

MARCEL-LÍ  ANTÚNEZ

SISTEMATÚRGIA, ACCIONS, DISPOSITIUS I DIBUIXOS

Aquesta exposició se centra en les accions de Marcel·lí Antúnez Roca i el mètode que utilitza per produir-les: la Sistematúrgia.

Aquest neologisme de l’artista s’entén com una dramatúrgia produïda amb sistemes computacionals. És un procediment que afecta tant el procés creatiu com la representació de les obres. La Sistematúrgia combina, entre d’altres, elements audiovisuals, interfícies corporals i elements robòtics, que funcionen de manera interactiva, tant en les performances, com en les instal·lacions.
L’exposició està organitzada en quatre àmbits.
El primer, Escenari, és el de les presentacions en viu que un cop per setmana tindran lloc a l’espai del Claustre.
A Processos es mostren dibuixos utilitzats en diverses fases del procés creatiu. El tercer àmbit, el de les Instal·lacions, és un espai de jocs on podem interactuar amb setobres diferents.
A Dispositius, podem activar robots i interfícies corporals, tots ells prototips representatius de la Sistematúrgia.
Sistematúrgia, l’exposició, és l’intent utòpic d’organitzar els materials amb els quals treballa l’artista i l’univers que se’n deriva. Aquesta és també la idea rere el Mural SADDi, un projecte site specific que ocuparà sis trams de l’escala central i que l’artista conclourà durant les dues primeres setmanes de l’exposició.

Comments Sense comentaris »

Política de cookies

Aquest lloc web utiliza cookies perquè gaudeixis d'una millor experiència d'usuari. Més informació

ACEPTAR
Aviso de cookies